Toimitusehdot

YLEISTÄ VERKKOKAUPASTA
Ihanaostos.fi noudattaa verkkokaupassaan yleisiä postimyynti- ja verkkokauppalakeja ja säännöksiä. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@ihanaostos.fi tai soittamalla numeroon 040 6690900. Numeroon soittaminen maksaa soittajalle asiakkaan liittymäsopimuksen mukaisen hinnan.

Verkkokaupan tuotteet myy Sirvest Oy (y-tunnus 0635801-1). Ostoksia verkkokaupassa voivat tehdä vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT
Tilaaminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista. Tilaamisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite toimii rekisteröitymisenä verkkokaupan asiakkaaksi ja jatkossa myös käyttäjätunnuksenasi ihanaostos.fi -verkkokauppaan.
Ihanaostos.fi postittaa tilaamasi tuotteet viimeistään kolmen (3) arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Toimitus voi viivästyä sesongin, tilausruuhkan tai tavaran toimittajan saatavuustilanteen vuoksi. Ihanaostos.fi ei vastaa mahdollisista myöhästymisistä, jotka eivät ole Ihanaostos.fi:sta johtuvia. Mikäli tilaus sisältää useita eri tuotteita, joiden saatavuudessa on eroja, ihanaostos.fi pyrkii pääsääntöisesti toimittamaan tilaukset yhdessä erässä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai emme saa enää kyseistä tuotetta, niin ilmoitamme asiasta viiveettä.

MAKSAMINEN
Verkkokaupassamme voit maksaa joko verkkopankissa, luottokortilla, laskulla tai osamaksulla. Toimituskulut lisätään tilauksen loppusummaan toimitus- ja maksutavan mukaan. Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Sirvest Oy (ihanaostos.fi) toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Tuotereklamaatioissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja. Luottokorttitietosi eivät tallennu verkkokauppaamme, sillä maksusuoritus tapahtuu Paytrail oyj:n suojatussa palvelussa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
Paytrail-tili (17.12.2013 alkaen)

Käyttäessäsi Paytrail-tiliä maksaminen tapahtuu Paytrailin palvelussa. Paytrail-tilin kautta tehtävissä korttimaksuissa maksutapahtuman sopimusosapuolina toimivat Paytrail ja kortinhaltija.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

VERKKOPANKIT
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

JOUSTO OSAMAKSULLA JA LASKULLA
Jousto Laskulla ja Osamaksulla on kotimainen palvelu, jolla rahoitat ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto palvelu on tarkoitettu 20–75 -vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Voit maksaa Jousto Laskulla 20–1000 euron ja Jousto Osamaksulla 30–2000 euron ostoksia.

Laskun saat halutessasi myös sähköpostiin. Hakiessasi Joustoa tunnistaudut ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täytät lomakkeelle tietosi. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä saat heti. Tämän jälkeen palaudut takaisin verkkokauppaan ja tilauksesi on käsitelty.

Kun maksat Joustolla ja valitset maksutavaksi Jousto Laskun, saat maksuaikaa 14 vuorokautta. Ainoa kulu on laskutusmaksu 4,90 €. Joustolla voit maksaa myös erissä 1-24 kuukauden takaisinmaksuajalla. Tällöin laskutusmaksun 4,90 € /lasku. Lisäksi Jousto perii avoinna olevasta lainasummasta 2,42 % kuukausikorkoa.

Joustolla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.Jousto.com.

Puh: 0800 186 186 (pvm/mpm)
Avoinna: ma-pe klo 7-22 ja la-su klo 9-21
Sähköposti: asiakaspalvelu@jousto.com
Fax: 020 764 1442
Osoite:
DFC Nordic Oy
Yliopistonkatu 29 b A, PL 710
20100 Turku
 
TILAUSVAHVISTUKSET
Kun olet hyväksynyt tilauksen, saat sähköpostiisi ilmoituksen tilauksesi käsittelyyn ottamisesta. Tilausvahvistuksessa ilmoitetaan tuotteen tiedot hintoineen sekä toimituskulut.

TILAUKSEN PERUUTTAMINEN
Mikäli toimitus ei ole tapahtunut ilmoittamassamme ajassa, voit peruuttaa tilauksesi. Ilmoita tilauksesi peruuttamisesta asiakaspalvelumme info@ihanaostos.fi. Ihanaostos.fi:llä on oikeus tarvittaessa peruttaa tilaus.

TOIMITTAMATTA JÄTTÄMINEN
Ihanaostos.fi pidättää itsellään oikeuden olla toimittamatta tilausta luottotietoihin, puutteellisiin osoitetietoihin tai muihin vastaaviin seikkoihin vedoten.

LUNASTAMATON TOIMITUS
Mikäli et nouda pakettia valitsemastasi toimituspaikasta, niin paketti palautuu meille lunastamattomana takaisin. Lunastamaton paketti ei ole sama asia kuin palautus, ja tästä syystä pidätämme oikeuden olla lähettämättä uusia tilauksia. Lunastamattomista toimituksista perimme rahdin tilaukselle valitun toimitustavan mukaan sekä palautuskulut 5,00. HUOM! Posti säilytää paketteja Postin palvelupisteissä ja automaateissa 7 päivää, jonka jälkeen paketti palautuu lähettäjälle.

YLIVOIMAINEN ESTE (FORCE MAJEURE)
Myyjä ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamasta viivästymisestä eikä viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

TUOTTEEN TOIMITTAMINEN
Ihanaostos.fi lähettää tilatut tuotteet Postin kautta. Mikäli tilaamasi tuote häviää tai vahingoittuu kuljetuksessa on Ihanaostos.fi maksuvelvollinen. Mikäli palauttamasi tuote häviää tai vahingoittuu, on tuotteen tilaaja maksuvelvollinen. Kuljetuksen aikana vahingoittuneesta tai hävinneestä tuotteesta tulee ilmoittaa 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme sähköpostilla info@ihanaostos.fi tai puhelimitse 040 6690900.

TOIMITUSTAVAT JA -HINNAT
Kohdasta Postipaketti voit valita toimituspaikan eli se voi olla jokin Postin pakettiautomaateista tai lähipostisi.

Nouto Postin - pakettiautomaatista: 5,90 € / tilaus. Nouda tilaus valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Saat tekstiviestin saapuneesta lähetyksestä. Muista ilmoittaa puhelinnumerosi! Paketti tulee automaattiin yleensä 1-2 arkipäivän kuluttua lähettämisestä. Mikäli automaatti on täynnä tai siinä on jokin vika, paketti ohjautuu lähipostiisi.

Nouto omasta Postista: 5,90 € / tilaus. Nouda tuotteet omasta Postistasi. Ota henkilötodistus mukaan!

Poikkeus toimitushintoihin: Yli 79 euroa maksavat tilaukset toimitamme ilman toimituskuluja.

Postin kotiin- tai työpaikallekuljetus
Tilauksesi toimitetaan kotiisi tai työpaikallesi. Huom! Tässä kuljetusvaihtoehdossa palveluun kuuluu vain yksi jakeluyritys. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, niin hänelle jätetään saapumisilmoitus ja läjetys on noudettavissa lähipostissa. Huom! Kotiin- tai työpaikallekuljetus on aina maksullinen (11,90)!


Nouto verkkokaupan noutopisteestä: Verkkokaupan ostokset voi tulla noutamaan ihanaostos – noutopisteestä Kirkkonummelta (Hirsalantie 11, JHC-1), jolloin lähetykselle ei muodostu toimituskuluja. Noutopiste on toimistomme yhteydessä Jorvaksessa. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi pakettia noutaessasi.Noutoajankohta on sovittava etukäteen.
 HUOM! Noutopisteemme on auki sopimuksen mukaan, joten varmista aina, että olemme paikalla joko soittamalla asiakaspalveluumme puh. 040 – 66 90 900 tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen info@ihanaostos.fi. Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa puhelimitse arkisin klo 10.00 - 15.00.

TILAUSRAJOITUKSET
Ihanaostos.fi toimittaa tuotteita ainoastaan Suomeen.

REKLAMAATIOT
Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote tai tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme sähköpostilla info@ihanaostos.fi tai soittamalla 040 6690900 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

VERKKOKAUPAN VAIHTO- JA PALAUTUSOHJE
Haluamme, että olet tyytyväinen ihanaan ostokseesi. Sinulla on 14 päivää aikaa tutustua tilaamiisi tuotteisiin. Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäispakkauksessa käyttämättömänä ja myyntikunnossa sekä tuotteissa tulee lisäksi olla hintalaput tai valmistajan laittamat tuotelaput paikoillaan. Alusvaatteilla. lämpökerrastoilla ja sukilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.

Tuotteet voit palauttaa velotuksetta postin kautta täyttämällä palautuskortin, johon tulee merkitä Postin palautussopimusnumeromme 638190. Liitä palautettavaan pakettiin nimesi, asiakasnumerosi, pankkitilinumerosi sekä kopio ihanaostos.fi:n tilausvahvistuksesta tai lähetteestä. Kun palautuksesi on vastaanotettu varastollamme sekä palautetut tuotteet todettu olevan alkuperäispakkauksissa ja myyntikuntoiset, palautamme rahat tilillesi. Luottokortilla tilattujen tuotteiden summa hyvitetään sille luottokorttitilille, jolta maksu on veloitettu.

Tuotteet voit palauttaa veloituksetta vain Postin asiakaspalautuksen kautta osoitteeseen:
ihanaostos.fi
/ Sirvest Oy
JHC, Hirsalantie 11
02420 Jorvas

Muulla tavoin palautettuja lähetyksiä emme käsittele. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.
Verkkokaupan asiakaspalvelun yhteystiedot:
info@ihanaostos.fi
Puhelin: 040 6690900

Mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi).


MAHDOLLISET HINTAVIRHEET
Ihanaostos.fi pidättää oikeuden peruuttaa tilaus tai korjata hintoja, mikäli hintatiedoissa on selkeä virhe. Selkeä hintavirhe tarkoittaa, että tuotteelle on jäänyt hinta laittamatta tai hinta poikkeaa selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Esimerkiksi Medima hartianlämmitin 3,80. Esimerkissä hintapoikkeama on niin selkeä, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän hinnan virheellisyyden. Mikäli hintakorjaus tehdään, niin asiakkaalle vahvistetaan korjattu hinta ennen tilauksen käsittelyä, ja asiakas päättää haluaako hän tuotteen korjatuin ehdoin.

TILAPÄISESTI LOPPU TAI ERÄTUOTE
Jos tuotteen kohdalla on ilmoitus "Tilapäisesti loppu", tulemme saamaan tuotetta lisää varastoon. Valitettavasti emme pysty ilmoittamaan tarkkaa päivämäärää, sillä eri tavarantoimittajilla on erilaiset toimitusajat. Arvio lisätoimituksen saamiseen on noin 7 - 14 päivää. Erätuotteita emme välttämättä tule saamaan lisää. Erätuotteen loppuessa poistuu se automaattisesti pois näkymästä pienellä viiveellä.

TIETOSUOJA
Emme käytä tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai tilauksessa/toimituksessa mahdollisesti olevien epäselvyyksien selvittämiseen. Ihanaostos.fi voi kuitenkin käyttää asiakastietoja omaan suoramarkkinointiinsa, mikäli asiakas ei sitä erikseen kiellä. Antamiasi yhteystietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Asiakasrekisteriimme emme laita yhteystietojasi ilman eri suostumustasi.
Manuaalinen aineisto säilytetään huolellisesti siten, että ulkopuoliset osapuolet eivät pääse rekisterin tietoihin käsiksi. Kaikki vanhentunut tai virheellinen tieto hävitetään.

Elektronisesti talletetut tiedot säilytetään siten, että ulkopuoliset eivät pääse rekisterin tietoihin käsiksi. Kaikki vanhentunut tai virheellinen tieto hävitetään.

EHTOJEN MUUTTAMINEN
Ihanaostos.fi:llä on oikeus muuttaa yllämainittuja toimitusehtoja. Asiakkaan on ennen tilauksen hyväksymistä tutustuttava voimassa oleviin toimitusehtoihin.